Baixmontseny.cat és una plataforma creada per VirtualDomus amb la col·laboració dels comerciants de Sant Celoni, amb l’objectiu d’ajudar el petit comerç de proximitat i captar clients locals.

Baixmontseny.cat és una plataforma de venda en línia per a comerços i botiguers dels municipis que engloben la comarca del Baix Montseny. Es tracta d'un portal web del tipus Marketplace per tal que els veïns de la zona puguin trobar en un únic lloc els productes i serveis del seu poble i voltants i que puguin comprar còmodament i amb un servei de repartiment unificat tot allò que necessiten mentre donen suport al comerç local.

La plataforma compta també amb una zona d'agenda cultural i esdeveniments per tal que les associacions, entitats, artistes i artesans de la comarca puguin penjar els seus actes i accedir al màxim públic potencial de l'àrea d'influència al que ens adrecem.

Registrar-te i comprar a Baixmontseny.cat ajudarà els comerços dels pobles del Baix Montseny a mantenir els seus negocis oberts, i fomentarà el comerç de proximitat i de km0. La plataforma vol crear comunitat, constituint-se com una xarxa de col·laboració entre botiguers, entitats i veïns del Baix Montseny.

A banda d’això, podràs realitzar comandes en 24h dels productes preferits de les botigues del teu municipi, amb entrega unificada i picking per tot el Baix Montseny.

Per poder navegar per la web i veure els productes que s’ofereixen no necessites registrar-te. Però per fer una comanda sí necessitem que et registris prèviament com a usuari. El registre és gratuït i només hauràs d’abonar el preu de la teva comanda i les despeses d’enviament.

Sí, els preus dels productes i del transport ja porten l’IVA inclòs.

Baixmontseny.cat et permet seleccionar 3 formes diferents de rebre la teva comanda. Pots triar la recollida a l’establiment, l’enviament a domicili realitzat per Baixmontseny.cat o l’enviament a domicili utilitzant el sistema de transport de l’establiment on hagis fet la compra.

Si has triat la recollida a l’establiment, et recomanem que et posis en contacte amb ells. A la pàgina del comerç trobaràs les seves dades de contacte i el número de telèfon per comunicar-te via Whatsapp.

Si tries l’enviament a domicili a càrrec de Baixmontseny.cat, l’entrega la realitzarà una agència de transport. Et demanarem un telèfon per acordar l’entrega i es realitzaran 2 intents en cas que el repartidor no trobi ningú a casa. L’agència et facilitarà a la seva plataforma la possibilitat d’estar constantment informat de l’estat de la comanda.

Si tries l’enviament a domicili amb el transport propi de l’establiment, et recomanem que contactis amb ells per acordar l’entrega.

Tots els establiments han de seguir les mesures d’higiene i seguretat decretades pel Govern i el Ministeri de Sanitat: https://www.mincotur.gob.es/es-es/COVID-19/Documents/Protocolo_y_Guia_de_buenas_practicas_para_establecimientos_de_comercio.pdf

Baixmontseny.cat ofereix un servei de repartiment unificat per a tota la zona. El cost dependrà de la quantitat de comerços a on compris i les localitats de recollida i entrega. Cada cop que facis una comanda veuràs els costos detallats. En cas que triïs l’enviament a domicili utilitzant el sistema de transport propi de l’establiment els costos no els facturarem nosaltres, per tant els hauràs de consultar i abonar directament a l’establiment. En cas de dubte, posa’t en contacte amb l’establiment.

Efectivament, aquesta és una de les funcionalitats principals de Baixmontseny.cat. La plataforma comptarà amb un sistema de recollida i repartiment unificats, de manera que si fas una comanda amb productes de diversos municipis, ens encarreguem de fer la recollida i rebràs un únic paquet o caixa i per tant, les despeses d’enviament que haurà de suportar seran menors que si fem diferents enviaments.

També pots realitzar comandes a la plataforma si no vius als municipis del Baix Montseny, els costos d’enviament però seran superiors ja que estarem sortit del territori que la plataforma ha establert com a comerç de proximitat.

Baixmontseny.cat funcionarà utilitzant una integració amb Stripe com a sistema de pagament. Stripe permet al client final realitzar el pagament amb targeta bancària.

Sí. Baixmontseny.cat no guarda cap informació bancària i les transaccions viatgen encriptades mitjançant el protocol SSL als servidors segurs de Stripe, el parnter de pagaments online líder mundial.

Recorda que la majoria dels navegadors mostren un petit cadenat per assenyalar que la pàgina és segura.

Sí, la plataforma comptarà amb un sistema propi de valoracions on podràs recollir la teva experiència positiva o negativa amb el producte o l’establiment.

També els comerciants poden valorar com ha estat la seva experiència amb el client final. És una forma d’evitar que els perfils coneguts com a “trol” puguin causar problemes en la comunitat d’usuaris de la plataforma.

Baixmontseny.cat és un nou servei pel client de proximitat, amb un servei d’entrega a domicili a baix cost. Amb la pandèmia hem pogut comprovar que la digitalització del petit comerç pot marcar la diferència en una situació de confinament. La plataforma permetrà doncs al comerç crear la seva petita web sense els costos que això suposaria pel comerciant o autònom si ho fa pel seu compte.

Baixmontseny.cat a més a més, es farà càrrec de la comunicació a xarxes dels productes pujats a la plataforma, de la creació de promocions entre comerços i de donar visibilitat a Internet als comerços i botigues que en formin part.

Per oferir els teus productes a la plataforma has de tenir activitat laboral a algun dels municipis del Baix Montseny. Serà necessari que les dades fiscals del teu negoci estiguin ubicades en algun dels municipis que conformen aquest territori.

Aquesta és una plataforma per al petit comerç i per tant les grans superfícies no es podran subscriure.

Inicialment es van estudiar els diferents marketplace o plataformes que ja hi havia en marxa en altres territoris. Es va decidir adoptar una quota assumible pel comerciant en el seu pressupost anual per publicitat i comunicació.

Altres plataformes tenen quotes de 36/60 euros mensuals (sense comunicació) i nosaltres proposem 29.90€ amb una promoció inicial de 20€/mensuals fins el 30 de setembre, amb la comunicació/difusió inclosa i sense límit de productes a la teva botiga.

En la creació del projecte es va decidir aplicar una comissió de venda de cada producte venut per poder reinvertir en el projecte i seguir avançant. Aquestes comissions ajudaran a poder ampliar els serveis de la plataforma, en millores del procés de distribució dels productes (merchandising, materials d’embalatge, etc.) i en les funcionalitats tecnològiques que puguin implicar una millora del procés de venda (geolocalització, creació d’una app, etc.).

Les comissions es van definir valorant altres plataformes i els marges comercials de cada comerç.

Un cop t’hagis registrat podràs accedir al teu panell de control. Al menú del panell de control trobaràs el Cercador de comissions i un Simulador de vendes. Amb aquestes dues eines podràs calcular de forma precisa els costos per cada producte que vulguis vendre a la plataforma.

Baixmontseny.cat comptarà amb un sistema de recollida i repartiment unificats a la zona del Baix Montseny. L’agència logística que s’encarregarà del repartiment permetrà fer enviaments fora d’aquest territori.

Els enviaments dins del territori no poden ser superiors als 30kg i requeriran d’un embalatge tipus bossa.

Si l’enviament es fa fora del Baix Montseny l’embalatge haurà de ser tipus caixa segons les indicacions que faciliti l’agència logística.

Sí, al teu panell personal de configuració trobaràs una opció que et permetrà modificar els productes que ja estiguis oferint a la teva botiga.

Baixmontseny.cat utilitza Stripe com a sistema de pagament. Hi haurà una passarel·la de cobrament centralitzada i gestionada per BaixMontseny.cat que s’encarregarà de fer els cobraments i distribuir automàticament les comissions, els costos d’enviament a l’empresa que s’encarregui de la logística i la resta de l’import al venedor.

El càlcul de comissions serà completament transparent i s’aplicaran les tarifes de Stripe en tot moment.

Podràs triar quan s’ingressa l’import resultant de cada venda al teu compte bancari durant la configuració de la teva botiga: en el moment de la venda, a les 48h, setmanalment o cada dia 24 del mes vigent.

A Baixmontseny.cat et recomanem les opcions a partir de les 48h per deixar un marge amb la venda, ja que si fos el cas que la comanda es retorni, hauràs de tornar a abonar les comissions de TPV de les transferències resultants.

L’agència logística et facilitarà l’embalatge necessari per a poder fer els enviaments. Necessitaràs una impressora que et permeti imprimir el codi QR que identificarà la comanda i que hauràs d’enganxar a aquesta abans de fer l’entrega al repartidor.

Les comandes que arribin i es preparin abans de les 11h del matí es podran entregar el mateix dia. La resta de comandes s’entregaran en 24 hores (en funció de la disponibilitat i temps de preparació de cada producte).

Recorda mantenir les mesures d’higiene i seguretat decretades pel Govern i el Ministeri de Sanitat per evitar la propagació del COVID19.

Les despeses d’enviament les assumeix el client que realitza la comanda.

De manera puntual, si els comerços subscrits ho volen, es poden fer períodes promocionals amb les despeses d’enviament gratuïtes o rebaixades. En aquest cas els costos d’enviament els hauran d’assumir els comerços.

En la configuració de la teva botiga podràs facilitar les teves dades de contacte i un número de WhatsApp per la comunicació directa amb el client. La idea és que aquest canal directe entre el botiguer i el client final es mantingui intacte.

Es tindrà en consideració a mida que la plataforma agafi volum de vendes i usuaris nets la creació d’un departament dedicat d’atenció a l’usuari per gestionar dubtes sobre el seu funcionament, reclamacions i cancel·lacions de comandes.

L’equip de BaixMontseny.cat promocionarà l’activitat de la plataforma mitjançant canals de comunicació online de forma constant:

  • Publicació 3-4 cops per setmana d’entrades a Facebook, Instagram i Twitter. S’estudiarà la possibilitat de crear un perfil a YouTube.
  • Enviament d’una newsletter setmanal amb els esdeveniments destacats.
  • Enviament d’una newsletter setmanal amb productes destacats / patrocinats.
  • Monitorització SEO i millora constant dels continguts i elements que influeixen en el posicionament en cercadors.
  • Entrada setmanal al blog / notícies.
  • Gestió dels esdeveniments (aprovació, comentaris, etc.).

La publicitat serà un servei addicional que oferirà la plataforma BaixMontseny.cat pels seus usuaris professionals.

La plataforma comptarà amb un sistema de valoracions dels usuaris. Es prioritzaran els perfils comercials que tinguin millors valoracions.

Baixmontseny.cat es nodreix de les quotes de subscripció. Els costos de subscripció a la plataforma inclouen el manteniment tècnic de la mateixa i l’allotjament, així com la seva evolució per a adaptar-la a possibles noves normatives o canvis legislatius.

BaixMontseny.cat s’encarregarà del desenvolupament i manteniment de la plataforma, de la promoció conjunta del Marketplace i l’agenda, la comunicació amb client final, la publicitat online i l’allotjament.